یحیی توره و سرمربی رقیب ایران به ترتیب بازیکن سال ومربی سال آفریقا انتخاب شدند.
دانلود جدیدترین ویدئوها و فایلها

در این مراسم، سه نامزد دریافت جایزه بهترین بازیکن سال آفریقا که دیدیه دروگبا (ساحل عاج)، یحیی توره (ساحل عاج) و جان اوبی میکل (نیجریه) بودند در این مراسم شرکت کردند.

توره که در باشگاه‌ منچسترسیتی توپ می‌زند در سال‌های 2011 و 2012 به شکل پیاپی این عنوان را از آن خود کرده بوده و دیدیه دروگبا هم که در گالاتاسرای ترکیه بازی می‌کند در سال‌های 2006 و 2009 موفق به کسب این عنوان شده است.

از سوی دیگر، جان اوبی میکل هم که در ترکیب باشگاه چلسی می‌درخشد تاکنون موفق به کسب این جایزه نشده بود. پس از آنکه نوانکو کانو در سال‌های 1996 و 1999 موفق به کسب این عنوان شد، تاکنون هیچ بازیکنی از نیجریه نتوانسته این جایزه را به خانه ببرد.

استفان کشی، سرمربی تیم ملی نیجریه در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال قاره آفریقا در سال 2013 در شهر لاگوس نیجریه به عنوان برترین مربی قاره سیاه انتخاب شد. کشی 51 ساله در سال گذشته عملکرد و نتایج تحسین برانگیزی را به همراه عقاب‌ها کسب کرد که مهم‌ترین آنها قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا در ماه ژانویه و همچنین رساندن نیجریه به مرحله نهایی جام جهانی 2014 بوده است.

کشی برای کسب این عنوان بر هموطن خود مانو گاربا، سرمربی تیم زیر 17 سال نیجریه و همچنین پل پوت، سرمربی تیم ملی بورکینافاسو غلبه کرد تا دومین نفر بعد از محمود الگوهری مصری باشد که هم به عنوان یک بازیکن و هم به عنوان سرمربی در قاره آفریقا به عنوان بهترین انتخاب شده است. در این مراسم کشی جایزه خود را از دستان ژاکه آنوما، عضو ساحل عاجی فیفا دریافت کرد.

به این ترتیب سرمربی تیم ملی نیجریه به جدیدترین فرد نیجریه‌ای بعد از اوکی اموردی (2004) و قدیری ایخانا (2003) تبدیل شد که جایزه بهترین مربی سال قاره آفریقا از آن خود می‌کند.

تیم ملی نیجریه که پنجمین حضور خود را در جام جهانی تجربه می‌کند، در گروه F این رقابت‌ها با تیم‌های ملی ایران، آرژانتین و بوسنی و هرزگوین هم‌گروه است.


      کارت شارژ

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: